header
@Modv_ir : برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید
مد وی

ترفند ترانه علیدوستی برای دست ندادن به این مرد + عکس

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ترفند ترانه علیدوستی برای دست ندادن به این مرد + عکس

ترانه علیدوستی

ترفند ترانه علیدوستی برای دست ندادن به این مرد + عکس

فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن به شدت مورد توجه واقع شد و جوایز مهمی چون بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر را به خود اختصاص داد.
خانم ترانه علیدوستی یکی از دو بازیگر اصلی فیلم فروشنده، و آقای سید شهاب حسینی هنرپیشه برگزیده جشنواره کن، در لحظه مواجهه با مسوولان و عوامل آقا و خانم این جشنواره مهم بین المللی ضمن ادای احترام به شیوه ای مودبانه از دست دادن پرهیز کردند.

عکسی از ترانه علیدوستی وقتی به مسوولان جشنواره کن دست نمی دهد و ادای احترام می کند.

ترفند ترانه علیدوستی برای دست ندادن به این مرد + عکس

 ترفند ترانه علیدوستی برای دست ندادن به این مرد + عکس

ترفند ترانه علیدوستی برای دست ندادن به این مرد + عکس

———————————————————————————————-

در همین زمینه بخوانید :

ترانه علیدوستی؛ نخودی‌پوشی در هوای بهاریِ «کن»
لباس ترانه علیدوستی در مراسم شبانه، رنگ نخودی و در ترکیب با رنگ سیاه و نقره‌ای که نقوش برجسته روی لباس در قسمت گردن پراکنده شده و در قسمت بالاتنه کنار هم قرار گرفته‌اند که در جزییات متناسب نظر می‌رسد اما در کلیات به خاطر بافت ریزش کم‌تر توجه‌ها را جلب می­‌کند. اما شاید جسارت علیدوستی در لباس مراسم فوتوکال جلب نظر می­‌کند. وقتی دقیقا مطابق با حال و هوای بهاری کن بلوز و شلوار می‌پوشد و از رنگ‌های گرم استفاده می‌کند. علیدوستی در این مراسم با شلوار کاکی و بلوز و کت روشن حاضر شده بود. این شلوار مدل­‌دار که در میان خیاطان به مدل کره‌ای معروف است، از جمله شلوارهای طرح‌داری است که برای خانم‌­های ریرنقش و لاغر مناسب‌تر است که به نظر می‌رسد انتخاب رنگ و ست ساده شلوار و کت روشن و استفاده از صندل، پوشش معمول و مناسبی را به وجود آورده است که هم خطوطی مثل حجاب را رعایت کرده باشد، هم رنگ‌بندی مناسب داشته باشد، هم تشخص لازم را به یک بازیگر زن ببخشد و از همه مهمتر هم‌جهت با حال و هوای شاداب بهار باشد که ژست ایستادن شاداب و جوانانه علیدوستی نیز این حس را دو چندان کرده است. ظرافت او در طراحی در لباس شب در متعلقات لباسش هم جلوه­‌گر بود. از گوشواره هم‌رنگ با بالاتنه لباس تا کیف کوچک هم‌رنگ با سیاهی نقش و نگار روی لباس و ژست ایستادنش که نوعی وقار را به قد و قامت او می‌بخشید.

لباس‌های ترانه علیدوستی روی فرش قرمز جشنواره کن را یک طراح جوان ایرانی طراحی کرده است.
نگار نعمتی که برای نخستین‌بار لباس یک بازیگر را برای حضور روی فرش قرمز جشنواره‌ای بین‌المللی طراحی کرده است، اظهار کرد: لباس‌ها و جواهرات خانم علیدوستی در مراسم «فتوکال» جشنواره کن به‌صورت آماده تهیه و با نظر من با هم سِت شدند.
او ادامه داد: جواهرات مورد نیاز و متناسب با این لباس را یک برند معتبر سوییسی به اعتبار خانم علیدوستی به‌صورت امانی در اختیار ما قرار داد. این برند یکی از معروف‌ترین برندهای جواهر است که هنرمندان بسیاری در جشنواره کن از آن استفاده می‌کنند.

این طراح لباس درباره لباس‌ ترانه علیدوستی در مراسم افتتاحیه جشنواره کن نیز توضیح داد: همکاری با ترانه علیدوستی را در فیلم «پذیرایی ساده» که طراحی لباس آن را برعهده داشتم، تجربه کرده بودم. خانم علیدوستی برای طراحی لباس‌هایش در جشنواره کن با من تماس گرفت و برای همکاری، از من دعوت کرد. او نظرات خود را درباره این‌که چه لباسی می‌خواهد بپوشد، مطرح و به من اعتماد کرد. بنابراین من بنا به شرایط، با حرفه‌ای‌ترین افراد فنی کار را شروع کردم.
نعمتی افزود: برای انجام این کار، طرح‌هایم را طی جلساتی که با خانم علیدوستی داشتیم، نهایی کردیم و با همکاری مزونی به سرپرستی «شهین صفوی» در نهایت به لباس‌هایی رسیدیم که روی فرش قرمز جشنواره کن دیدید.
او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای حضور یک بانوی ایرانی از کشوری اسلامی در جشنواره‌های خارجی وجود دارد، یک پیراهن و شِنل حریر را طراحی کردم؛ این شِنل روی لباس دوخته شد تا در حال حرکت تکان نخورد. پیشنهاد رنگ کِرم برای این لباس نیز از سوی خانم علیدوستی مطرح شد.
وی افزود: نکته‌ای که در مدت فعالیتم در زمینه طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینما تجربه کردم، این بود که حرکت، نقش مهمی را در لباس ایفا می‌کند. بنابراین فکر کردم اگر دنباله‌ی لباس بلند باشد، هنگام حرکت به جلو و بالا رفتن از پله‌ها وقار بیشتری به کسی می‌دهد که آن را به تن کرده است.

طراح لباس فیلم «اژدها وارد می‌شود» درباره طراحی کلاه‌ها نیز بیان کرد: با توجه به این‌که چشم تماشاگران ایرانی به خانم علیدوستی بعد از سریال «شهرزاد» به کلاه عادت کرده بود، تصمیم گرفتیم برای لباس‌ها از کلاه به‌عنوان پوشش سر استفاده کنیم. به عقیده من، این‌که مردم چه شناختی از یک بازیگر دارند اهمیت زیادی دارد. تماشاگران ایرانی با توجه به بازی‌هایی که خانم علیدوستی در مجموعه کارهایش داشته، او را به‌عنوان یک زن مستقل، باهوش، با وقار، با سواد و با معصومیتی که در چهره‌اش وجود دارد، می‌شناسند. بنابراین من بدون نگرانی سراغ کلاه به‌عنوان پوشش سر رفتم و ژاله زکی‌زاده (طراح لباس سریال شهرزاد) در ساخت سربند این لباس به من کمک کرد. این کلاه را با گلی با پولک سیاه ساخته‌ی الهام غلامی تزیین کردیم.
نعمتی گفت: کیفی که با لباس‌های شب سِت شده بود، به‌دلیل خطوط اسلیمی قلمکاری‌شده روی آن، از مجموعه کارهای «سورمه سرفراز» انتخاب شد.
او درباره این‌که تا چه اندازه از المان‌های ایرانی در لباس‌های ترانه علیدوستی استفاده شده است، اظهار کرد: هر کاری که ما انجام دهیم، در نهایت ایرانی هستیم. نوع نگاه، حرکت، ایستایی ما، ایرانی بودن را با خودش به همراه دارد. این‌که بخواهیم یک طرح را به‌زور ایرانی جلوه دهیم، عجیب است.
این طراح لباس همچنین درباره طراحی لباس شب این بازیگر در مراسم اختتامیه جشنواره کن نیز بیان کرد:‌ سیاه و سفید بودن لباس را از پیش تعیین کرده بودم.

او درباره جواهرات استفاده‌شده در شب اختتامیه جشنواره کن نیز گفت: گُلِ مروارید در پشت کلاه و گوشواره‌ها در شب اختتامیه را کلکسیون جواهرات «محمد شهرابی» در اختیار ما قرار داد. در نهایت، از مجموعه‌ی بهترین‌ها برای پوشش خانم علیدوستی در جشنواره فیلم کن استفاده کردیم.
طراح لباس فیلم «قاعده تصادف» درباره این‌که تا چه اندازه سعی کرده طرح‌هایش را با طرح‌های اروپایی و آمریکایی هماهنگ کند؟ توضیح داد: اصولا من برای هر کاری تحقیق می‌کنم، در این زمینه هم لباس‌هایی را که هنرمندان ایرانی و خارجی پیش از این روی فرش قرمز پوشیده بودند، بررسی و به نقاط ضعف و قوت آن‌ها توجه کردم. از طرفی طراحان لباس‌ در چنین جشنواره‌هایی باید با توجه به استانداردها و قوانین خاص آن مراسم، لباس بازیگران را طراحی کنند. برای مثال بازیگران شرکت‌کننده در جشنواره کن می‌توانند در مراسم فتوکال از لباس‌های راحت‌تری در مقایسه با لباس‌های رسمی مراسم افتتاحیه و اختتامیه استفاده کنند.
نگار نعمتی اولین کار طراحی لباسش را در تئاتر با «مهمانسرای دو دنیا» به کارگردانی سهراب سلیمی در سالن اصلی تئاترشهر در سال ۸۶ شروع کرد و اولین طراحی لباس در سینما را با «پذیرایی ساده» مانی حقیقی تجربه کرد. او بعد از ۱۰ سال فعالیت در طراحی صحنه و لباس در سینما، برای نخستین‌بار لباس یک بازیگر را در جشنواره‌ بین‌المللی کن ۲۰۱۶ طراحی کرد.

ترفند ترانه علیدوستی برای دست ندادن به این مرد + عکس

یک نظر

  1. احمد گفته است :
    خرداد ۱۶ام, ۱۳۹۵

    دست نداده دارن تبخیرش میکنن دست اگه میداد باید دوباره میعان میشد

ارسال نظر






a b